۱۳۹۰ شهریور ۹, چهارشنبه

احتمال جعل گواهی امنیتی فیسبوک

در طول 12 ساعت گذشته دوبار به این پیغام برخورده ام البته شاید مشکل از خود سایت فیس بوک باشد.

۱۳۹۰ شهریور ۸, سه‌شنبه

گذر آمار سازان به سایتهای سکسی هم افتاد

مدتی هست که برادران سپاه اعتراف به آمار بالای  بازدید مردم از سایتهای سکسی مینمایند که حتی گاهی رتبه یک شهر در دنیا بالا میرود.
(معاون اطلاعات سپاه فجر استان فارس گفت: بر اساس تحقیقات ارتش سایبری سپاه در زمینه مراجعه كاربران ایرانی به سایت‌های غیراخلاقی، شیراز رتبه ششم كشور را دارد. بیانی ادامه داد: همچنین بر اساس آمار دیگری در زمینه استفاده كاربران اینترنت از سایت‌های غیراخلاقی در بین ۱۸۲ كشور جهان تهران مقام نخست و شیراز رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است.)
حال با بیان این حرفها آیا قرار است اتفاق تازه ای بیافتد که این دوستان دارند چنین ذکر مصیبت می خوانند. ضمن آنکه چند مورد جای سوال دارد که ذهن مرا به خود مشغول نموده.
1- مگر کلیه سایتهای غیر اخلاقی در ایران فیلتر نیستند؟ و اگر چنین است راهی به غیر از استفاده از فیلتر شکن برای کاربران ایرانی وجود دارد که از این دسته از سایتها بازدید نمایند؟
همه ما میدانیم که استفاده از فیلتر شکن باعث تغییر آدرس کاربر میگردد و او را کابری از کشور دیگر معرفی مینماید حال این دوستان چگونه به ماهیت کاربران پی میبرند.
2- فرض که اینگونه باشد و واقعا بردران ارتش سایبری این آمار را درست بیان کرده باشند این یعنی اینکه توزیع این فیلتر شکنها (vpn) توسط خود این بردران انجام می پذیرد و در واقع آنها توان نظارت به کار کاربران خویش را دارند. که در اینجا باید به کلیه کاربران اینترنت که از vpnهای نا امن استفاده میکنند هشدار داد.
3- آیا بیان این آمار یا آمار سازی بدین صورت دلایل پشت پرده ای ندارد. دلایلی همچون زمینه سازی حذف اینترنت یا برخورد شدید با کاربران اینترنت؟
4- چرا هیچگونه آمار از ایرانی هایی که از اینترنت استفاده نمی کنند اما ید طولانی در تجاوز گروهی و انفرادی دارند داده نمی شود؟ و چرا آمار صحیح از میزان معتادان به مواد مخدر در ایران داده نمی شود؟ راستی از لحاظ سرقت رتبه ایران کجاست؟
5- آیا رابطه ای بین جمع آوری ماهواره و اینگونه آمار سازی ها وجود دارد به این سخن دقت کنید:
(معاون اطلاعات سپاه فجر استان فارس بیان كرد: یكی از موضوعاتی كه دشمن از آن برای جدایی مردم از دین و تهی كردن نظام استفاده می‌كند ابزار فرهنگی و بهره‌گیری از سایت‌های اینترنتی فاسد، شبكه‌ها و آنتن‌های ماهواره است كه قارچ گونه در حال رشد هستند.هجمه به ارزش‌های دینی جامعه از جمله حجاب، عفاف، نوع‌دوستی، پركاری و توسعه بی‌بند و باری نیز از اهداف دیگر دشمنان است كه در شبكه‌های ماهواره‌ای روی آن كار می‌كنند.)
راستی تعریف این آقایان از سایتهای مستهجن چیست؟

سایت بالاترین و چند مشکل امنیتی

هنگام اتصال به سایت بالاترین و استفاده از پروتکل https در قسمت تایید گواهی کلمه نامشخص وجود دارد که این مسئله در مورد سایتهای دیگر مانند فیس بوک به چشم نمی خورد. مورد دیگر اینکه در قسمت جزییات فنی به بازدید کننده اعلام می گردد که اتصال بطور جزئی رمز نگاری شده و بخشهایی از صفحه که در حال بازدید از آن هستید پیش از مخابره از طریق اینترنت رمزنگاری نشده است.که باز هم این مسئله در مورد سایر سایتهایی که از پروتکل https استفاده میکنند دیده نشده است.

مشکل دیگری که در هنگام کار با سایت بالاترین در حالت https بوجود می آید این است که با بازکردن صفحه جدید در یگ برگه دیگر مرورگر و حتی گاهی همان برگه  از  پروتکل https به  پروتکل http برمی گردد. در سایت اجتماعی همچون فیسبوک این مشکل بدین صورت حل شده که کاربر پس از ثبت نام اولیه میتواند در تنظیمات فیس بوک در قسمت امنیتی درخواست ورود همیشگی از طریق پروتکل https را بدهد. این مسیله در مورد جیمیل هم صادق می باشد.

ضمن تشکر از گردانندگان سایت بالاترین خواهشمند است تا پاسخگو این موارد باشند.

۱۳۹۰ شهریور ۷, دوشنبه

برنامه ریزی دقیق شورای هماهنگی برای اعتراضاتی همچون دریاچه ارومیه چیست؟

مدیریت بحران و هماهنگی عناصر در پیش برد یک هدف باید سه اصل را رعایت کند. این سه اصل عبارتند از برنامه ریزی، سرعت و دقت. متاسفانه شورای هماهنگی راه سبز امید در مسئله دریاچه ارومیه نشان داد که هنوز برنامه ای برای موارد خاص مانند دریاچه ارومیه نداشته. و یا شاید قصد ندارد برنامه ای داشته باشد.
مسئله دریاچه ارومیه یک چاقوی دو لبه است از یک طرف در صورت اینکه جنبش سبز درست عمل نماید می تواند بخش بزرگی از اقوام را جذب این جنبش نماید و در صورت برخورد ناصحیح و عدم دقت و سرعت در عکس العمل می تواند باعث دور شدن اقوام ایرانی از جنبش سبز باشد.

محسن رضایی : من بصورت ناشناس با تغییر قیافه سوار تاکسی شده ام

محسن رضایی در برنامه تلویزیونی پارک ملت امشب تاریخ 7 شهریور ساعت 00:05 بامداد گفت که در زمان قبل از انتخابات با تغییر قیافه و به صورت ناشناس سوار تاکسی می شده و در کنار مردم به صحبتهای آنان گوش می داده است.
وی بصورت تلویحی اذعان میدارد که مردم در مورد دولت و حکومت صحبتهای مثبتی ندارند. این برنامه در حال پخش می باشد.

۱۳۹۰ شهریور ۱, سه‌شنبه

سیف الاسلام قذافی در خیابانهای طرابلس

به گزارش خبرگزاری فرانسه یکی از خبرنگاران این سازمان خبری به همراه دو نفر دیگر به اقامتگاه سرهنگ قذافی برده شده اند تا با سیف الاسلام قذافی دیدار کنند. سیف الاسلام ضمن رد اخبار مربوط به بازداشت خود گفته است که علت این دیدار "رد دروغ های مخالفان است." به گفته او طرابلس در دست هواداران سرهنگ قذافی است.
به گفته متیو پرایس، خبرنگار بی بی سی، سیف الاسلام قذافی با یک خودروی زرهی به محل اقامت خبرنگاران آمد و در گفت و گویی کوتاه از امن بودن محل حضور پدرش خبر داد. او همچنین گفت: "پشت شورشی ها را شکسته ایم. این یک تله بود. به آنها ضربات سنگینی وارد کرده ایم و در حال پیروزی هستیم."
به گفته متیو پرایس معلوم نیست که آیا سیف الاسلام قذافی همان طور که مخالفان گفته اند، در بازداشت بوده و سپس رها شده یا این که گزارش های اولیه نادرست بوده اند. او در این حال تاکید کرد که حضور سیف الاسلام در بین روزنامه نگاران نشان می دهد مخالفان بخشی از دستاوردهای خود در طرابلس را از دست داده اند.

۱۳۹۰ مرداد ۳۱, دوشنبه

آیا بعد از لیبی نوبت سوریه است؟

یک شب بیاد ماندنی در خاورمیانه و شمال آفریقا سپری گشت.
بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با تلویزیون دولتی سوریه گفت حکومت او با وجود ناآرامی های پنج ماه گذشته در معرض سقوط قرار ندارد.
درست مشابه حرفهای قذافی در چند ماه اخیر 
چند ساعت بعد قذافی سقوط کرد و این شاید جوابی بود به صحبتهای اسد.

۱۳۹۰ مرداد ۲۹, شنبه

محمد قذافی در حال ابراز ندامت بود که صدای چند گلوله آمد.

محمد قذافی پسر بزرگ معمر قذافی در حال صحبت مستقیم و اختصاصی با شبکه الجزیره بود که صدای شلیک چند گلوله آمد و تلفن محمد قذافی قطع شد.
وی ضمن ابراز تاسف از وضع بوجود آمده و کشته شدن انسانهای بی گناه در منزل شخصی اش در حال صحبت تلفنی با شبکه خبری الجزیره بود که صدای پی در پی چند گلوله و سپس قطع ارتباط با وی باعث شد که این گفتگو ناتمام بماند لازم بذکر است که محمد قذافی خود را تسلیم نیروهای انقلابی نموده است.