۱۳۹۱ مهر ۳, دوشنبه

جستجوگر گوگل در برخی نقاط کشور رفع فیلتر شد.

بر طبق گزارشهای رسیده از نقاط مختلف کشور جستجو گر گوگل در برخی از شهرهای ایران بدون هیچ مشکلی کار میکند . این در حالی است که از بامداد روز دوشنبه این جستجوگر به همراه سرویس جی میل در ایران قابل دسترسی نبوده است.

بدلیل عدم دسترسی نگارنده مطلب به اینترنت ایران و دریافت اخبار مربوطه از چند منبع معتبر در چند شهر ایران تا این لحظه تایید این خبر که گوگل به طور کامل رفع فیلتر شده است برای نویسنده مطلب امکان پذیر نیست. اما آنچه مشهود است. این است که این عمل دست اندرکاران و افراد مسئول در ایران بیشتر یک جنگ روانی است. و بیشتر قصد آقایان ایجاد موج خبری می باشد. 

24 ساعت از اعلام خبر فیلتر شدن گوگل نگذشته بود که این سرویس به حالت طبیعی بازگشته است. وتنها سرویس ایمیل گوگل غیر قابل دسترسی باقیمانده است. عدم دسترسی مردم به سرویس جیمیل در حالت عادی برای کاربران حرفه ای اینترنت در ایران نه تنها مشکل ساز نخواهد بود بلکه به کاربران اینترنت کمک خواهد کرد تا با استفاده از نرمافزارهای فیلترشکن امنیت خود را بیشتر حفظ کنند و تنها قصد حکومت هدایت مصرف کنندهای آماتور به سمت سرویسهای نا امن مانند یاهو است تا به راحتی بتواند اقدام به مانیتور و کنترل محتویات ایمیل آنها بنماید.

حکومت ایران در چند سال اخیر هر چند ماه یکبار اقدام به عملیات جنگ روانی در محیط اینترنت مینماید که خود نشان دهنده ترس حاکمیت از عواقب سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی بسته شدن اینترنت در ایران است پس هر از گاهی با ایجاد یک موج خبری اقدام به جمع آوری بازخورد نظرات مردم و همچنین میزان پوشش خبری در سطح جهان و ایران و تاثیر آن بر افکار عمومی مینماد.

واقعیت این است که بیشتر از آنکه مردم از بسته شدن اینترنت در ایران نگران باشد حاکمیت نگران است. همیشه یادمان باشد کسی که بخواهد کاری انجام دهد حرف نمیزند بلکه انجام میدهد. مسئولان مربوطه سالهاست که در زمینه اینترنت ملی و فیلترینگ در حال حرف زدن و مصاحبه میباشند. ولی نکته جالب این است که اینترنت ملی شان هم که قرار بود در فاز اول مهرماه در مراکز خاص دولتی شروع به کار نماید تا کنون به صورت کامل بهره برداری نشده و اصلا کسی از جزییات طرح و حتی نحوه عملکرد آن خبری ندارد. حال برای تحت شعاع قرار دادن مسئله اینترنت ملی طی یک عملیات روانی (دروازبانی خبر) با اعلام فیلترینگ گوگل و جیمیل قصد دارند تا کلیه افکار عمومی را از شکست در این پروژه به سمت یک خبر پر سروصدا و قدیمی معطوف نمایند. چون فیلترینگ گوگل و جیمیل در ایران قبلا نیز انجام شده بود.

پیشنهاد می شود بخوانید:

آیا «اینترنت ملی» می تواند راهی برای دور زدن فیلترینگ باشد؟ (بخش اول)

آیا «اینترنت ملی» می تواند راهی برای دور زدن فیلترینگ باشد؟ (بخش دوم)

آیا «اینترنت ملی» می تواند راهی برای دور زدن فیلترینگ باشد؟ (بخش سوم)

"پروکسی گیج کننده" نام پروژه جدید Tor برای فیلترشکنهای مخصوص ایرانیان است

آیا شبکه مخابراتی ايرديوم حلقه گمشده اینترنت چمدانی و ماهواره ای است؟ (بخش اول)

آیا شبکه مخابراتی ايرديوم حلقه گمشده اینترنت چمدانی و ماهواره ای است؟ (بخش دوم)

آیا شبکه مخابراتی ايرديوم حلقه گمشده اینترنت چمدانی و ماهواره ای است؟ (بخش سوم)

اینترنت "ماهواره ای" تنها راه عملی برای مقابله با اینترنت "ملی"

اینترنت ایران از نظر امنیت زرد و از نظر کیفیت سیاه است.

اینترنت ماهواره ای چیست

اینترنت ملی یا دروغ ملی!؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر