۱۳۹۰ آبان ۱۸, چهارشنبه

سخنی کوتاه با رضا پهلوی

موردی که مرا بر آن داشت تا این یاداشت کوتاه را بنویسم. خواندن مطلبی از آقای رضا پهلوی بود که در آن هشدار داده بود که جنگ نه تنها گزینه مناسب برای تغییر حکومت فعلی نیست بلکه همان خواست حکومت فعلی برای ادامه حیات است. و در قسمتی، از مردم خواسته بود تا برای جلوگیری از جنگ وهمچنین تغییر شرایط موجود اقدام به تشکیل شبکه های وسیع اجتماعی نمایند.

(وظیفه همه بخش های جامعه بویژه نیروهای مسلح مدافع و مطیع حقوق و خواسته ملت است تا دست در دست یکدیگر، در چارچوب یک جنبش نافرمانی مدنی و با ایجاد شبکه های وسیع اجتماعی، برای اجتناب از بروز یک حمله نظامی که می تواند آغازگر یک سیر قهقرایی و پرهزینه برای مردم ایران باشد، به پا خیزیم. بر همین اساس، از همه نیروهای سیاسی و مدنی ایرانی داخل و خارج از کشور، بار دیگر دعوت بعمل می آورم، تا با همبستگی، همدلی و اتحاد، حول یک هدف مشترک یعنی دستیابی به حقوق بشر و دموکراسی، کشورمان را از این شرایط بحرانی نجات دهیم.)

جناب آقای رضا پهلوی در ابتدا خوشحالم که شما به عنوان یک فرد ایرانی نه به عنوان یک سیاستمدار و یا حافظ منافع حکومت پیشین در حال سخن با مردم هستید و این شفافیت موجود امیدوارم همیشه برقرار بماند.
در ادامه یک سوال دارم آیا شما به عنوان یک شخصیت حقیقی حاضرید در تشکیل این شبکه های اجتماعی مردم را یاری نمایید.
بگذارید کمی توضح دهم. یک شبکه اجتماعی فراگیر تشکیل شده از شبکه های کوچکتر با خواسته های گوناگون، اما در یک نگاه و خواسته همه این گروه های پراکنده با هم همنظرند.
مشکلی که در حال حاضر وجود دارد عدم تشکیل شبکه های اجتماعی نیست بلکه در ابتدا این گروه های موجود، شفاف تشکیل نشده و شفاف عمل نکرده اند. دو نمونه را برای مثال نام می برم مورد اول شورای هماهنگی راه سبز امید که بدلیل عدم شفافیت در سیستم تشکیلاتی راس هرم، کارایی صد در صد ندارد. و دوم گروه هایی که به طرفداری از نظام پادشاهی تشکیل شده اند و هر از چند گاه با اتصال خود به خانواده پهلوی خواستار روی کار آمدن نظام پادشاهی هستند بدون در نظر گرفتن شرایط موجود. و متاسفانه بیشتر مواقع برای بالا کشیدن خود از نام شما و خانواده شما خرج می کنند. و باز متاسفانه بدلیل نبودن یک شبکه منسجم که در راس هرم نه یک فرد، بلکه یک تفکر شفاف موجود نیست. حتی نگارنده این مطلب نیز نمیداند واقعا کدام یک از این گروه های تشکیل شده در راستای اهداف مثبتی که شما بر آن تاکید دارید در حال حرکت هستند.
یک واقعیت در ایجاد هسته  شبکه های اجتماعی وجود دارد که همه ما از آن غافلیم و آن وجود یک هسته شفاف و انسانهایی حقیقی،  اما با قبول حرکت از پایین هرم به سمت بالای هرم است. دقیقا بر عکس حکومتهای مستبد که عقاید و خواسته ها از بالای هرم به پایین تحمیل می گردد.
پس در حال حاضر مشکل ما نبود هسته های شفاف برای تشکیل شبکه های اجتماعی است حال بدینگونه سوالم را از شما مطرح می کنم شما برای تشکیل یک شبکه اجتماعی فراگیر چه برنامه ای دارید؟ و آیا حاضرید به عنوان یک فرد حقیقی و شناخته شده در تشکیل یکی از هسته های آن با شفافیت کامل اقدام نمایید؟
تنها راه ایجاد شبکه های وسیع اجتماعی، ابتدا تشکیل گروه های کوچک سیاسی و اجتماعی با دیدگاه های متفاوت و به هم پیوستن این گروه های کوچک در راس هرم به یکدیگر و اتصال آنها حول محور یک خواسته مشترک است. بدین صورت افکار مختلف با تفکرات مختلف انرژی شان صرف آن یک هدف تعیین شده می گردد.

۲ نظر:

  1. AYYYYYYYYYYY KHODA AZ DAHANET BESHNAVE
    MA RAFTIM ROBEROYE SEFARATE IRAN TO LONDON
    15 DASTEH BODIM!!!!!!!!!
    SALTANAT MJAHED MOKHALEF MOBAREZ AHMAGH ABLAH COMONIST .........
    BABA GHEYR AZ KHAMENEI KESI RO TO MAJLES RAH NEMIDAN!
    BEZARID AZAD BESHEH BAD EDEA KONIM!
    YOUR IDEA IS PERFECT !!!

    پاسخحذف
  2. سلام به ولیعهد ایران . من اسم مستعارم Kian است و اول فامیلم با R شروع می شود . من 26 سال دارم و خیلی خیلی محمد رضا شاه بهلوی را از ته دل و مانند بدر دوست دارم و فقط میتوانم بگویم متاسفم .ای کاش هنوز بین ما بودند .
    چند مطلب را که به ذهن کوچک من میرسد را میخواهم عرض نمایم.
    اول انکه بسیاری از مردم که من گاهی اوقات با انها صحبت میکنم از اینکه سالها بیش انقلاب کرده اند بشیمان هستند .
    دوم انکه این مردم دگر جرعت ندارند یا انکه دو بهلو حرف میزنند بس شما خود باید تدبیری برای ازادی ایران بیاندیشید.
    در مرحله اخر دیدگاه خودم را به عنوان یک شهروند ایرانی برای اینده ایران عرض میکنم
    راستش با نظر من ما باید جامعه ای داشته باشیم که ه کس با هر دین و مذهبی بتواند با اسایش و رفاه زندگی کند .
    بافت جامعه ما یک باغت مذهبی است .(حداقل در ظا هر) بنابراین ای کاش جامعه ای داشته باشیم که در ان هر کس بتواند به نحو دلخواه و مناسب غرد لباس ببوشد اما طوری که کسی جرئت مزاحمت برای شخصی دیگر را نداشته باشد.
    نکته بسیار مهم این است که نباید رقاصه خانه ها و مشروبات الکلی رایج گردد. چون بهانه ای میشود برای مخالفان. شرایط کار و ازدواج برای جوانان باید فراهم شود و به تقویت بنیان خانواده سعی و تلاش گردد.
    همه ما چشم به عماکرد شما داریم . با تشکر

    پاسخحذف