۱۳۹۰ اسفند ۸, دوشنبه

اصغر با یک جدایی به اسکار رسید

اصغر فرهادی با فیلم جدایی نادر از سیمین جایزه بهترین فیلم در رشته فیلمهای خارجی زبان را در اسکار بدست آورد. این هشتاد و چهارمین دوره اسکار می باشد. و اولین بار است که یک فیلم در دوبخش نامزد اسکار شده و به جایزه اسکار دست می یابد.
فرهادی دربارهٔ ایدهٔ ایجاد فیلم می‌گوید:
 من یک تصویری در ذهن خود داشتم که بعدها متوجه شدم از ماجرایی شکل گرفته که زمانی برادرم برایم تعریف کرده‌بود؛ مرد میان‌سالی که پدر پیر و مبتلا به آلزایمر خود را تنهایی حمام می‌کند. این تصویر مانند دکمه‌ای بود که من را وادار کرد برایش کت بدوزم!
جدایی نادر از سیمین تنها در ۱۵ روز نخست اکران خود توانست فروشی معادل ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان، تنها با در اختیار داشتن ۲۴ سینما در تهران داشته باشد. در نهایت مجموع فروش جدایی نادر از سیمین در ایران توانست به رقم ۳٫۳ میلیون دلار و فروش بین المللی آن از رقم ۷٫۷ میلیون دلار بگذرد.
این موفقیت سبب گردید تا فیلم جدایی نادر از سیمین با فروشی بیش از ۱۰ میلیون دلار، رکورد پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را که پیش از این در اختیار اخراجی‌ها ۲ به کارگردانی مسعود ده‌نمکی با ۸٫۵ میلون دلار بود، به دست آورد.
داریوش مهرجویی در پی نامزدی جدایی نادر از سیمین در اسکار گفت: «به اصغر فرهادی عزیز تبریک می‌گویم و امیدوارم همان‌طور که طلسم جایزهٔ نوبل شکسته شد، این بار طلسم جایزهٔ اسکار توسط تو شکسته شود.» 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر