۱۳۹۱ مرداد ۱, یکشنبه

با این روند نزولی سایت بالاترین بزودی تعطیل خواهد شد.

در روزهایی اخیر فضای خبری منطقه و جهان سرشار از اخبار داغ و تاثیر گذار بوده است و کاربران فعال در سایت بالاترین اقدام به پوشش این اخبار نموده اند اما چند مورد در سایت بالاترین ذهن مرا به خود مشغول کرده است.
اول اینکه میزان پوشش اخبار در سایت بالاترین به طرز کاملا فاحشی تغییر نموده و اخبار خاص با جهتگیری های خاص بیشتر به چشم می خورد. مثالا پوشش اخبار سوریه بعد از روز چهارشنبه و پجنشنبه ظهر کاملا محو شده و خبرهای مشکوکی از کره شمالی با منابع مشکوکتر، که نکته جالب این است که بیشتر سایتهایی که به این موضوع اشاره کرده اند سایت رسمی و غیر رسمی جمهوری اسلامی بوده اند و منبع اولیه این خبر سایت ایسنا می باشد. لازم به یاد آوری می دانم که خبر دروغ و جعلی تبلیغ پپسی در ماه اولین بار از سایت ایسنا در شبکه های مجازی پخش گردید. البته این تنها به عنوان یک مثال بود. هر روز در بخش مطالب داغ یک یا چند مورد از این موارد مشکوک و گاهی کم اهمیت موجود است. البته این اشکال به ذات تولید و تکثیر در فضای مجازی برمی گردد که سایت بالاترین نه تنها هنوز نتوانسته این مشکلات را به کمترین حد ممکنه برساند بلکه به این مورد نیز بیشتر دامن زده شده است.
مورد دوم مطالب تفسیری و تحلیلی به شدت در سایت بالاترین کمتر گذاشته میشود و بیشتر فضای سایت بالاترین محل تبلیغ افراد خاص و گروه های خاص شده است. که البته تبلیغات افراد و گروه ها در سایت بالترین مشکل خاصی به تنهایی بوجود نمی آورد مشکل از آنجا شروع می شود که این افراد و گروه های خاص با استفاده از قوانین سایت بالاترین و انسجام گروهی که در فضای خارج از اینترنت دارند اقدام به بایکوت اخبار و لینکهای افراد مستقل نموده تا بدین ترتیب فضای بالاترین را بیشتر در خدمت خود گرفته و در نهایت سایت بالاترین محلی برای نزاع این گروه ها شده است.
مورد سوم که می توان آنرا یکی از نشانه های مهم سقوط سایت بالاترین درنظر گرفت و شاخص مناسبی برای سنجش اقبال کاربران سایت از مطالب آن است میزان رای های مثبت هر لینک است به راحتی می توان متوجه شد که متوسط امتیاز در بخش (بهترین لینک‌های امروز) به زیر 100 آمده است که با نگاهی گذرا به بخش (بهترین لینکهای سالهای قبل در این روز) میتوان دید که این حد از امتیاز در سال 86 و بعضا 87 تنها در سایت بالاترین سابقه داشته و از سال 87 به بعد تا سال 90 حتی معدل امتیاز بالای 200 بوده است. یعنی با یک حساب سر انگشتی جهت فلش رشد فعالیت در سایت بالاترین نه تنها سیر صعودی نداشته و یا روی خط مستقیم حرکت نمی کند بلکه در حال سقوط ناگهانی و برگشتن به سالهای اولیه تاسیس آن است.
در پایان مطلب خاطر نشان میکنم که قصد نگارنده دادن اخطار به گردانندگان این سایت بوده و علاقه شخصی نگارنده به این سایت باعث شده تا زنگ خطر را برای صاحبان و گردانندگان سایت به صدا در آورده و همینجا اعلام میکنم که نگارنده قبلا راه کارهایی برای بهتر شدن وضع سایت ارایه نموده است که تا کنون حتی به آنها پاسخی داده نشده است. 
در صورت تمایل، دوستان میتوانند به آرشیو وبلاگ مراجعه نموده و مطالب نگارنده و همچنین راه کارهای ارایه شده را مطالعه نمایند.

۱ نظر:

  1. دوست عزیز من عضو این سایت بالاترین نیستم .تمایل داشتم که عضو این سایت باشم،نمیدانام شما عضو کدام گروه و حزب سیاسی هستی‌ اما من عضو هیچ گروه و دسته ‌ای نیستم،تمایل داشتم دعوت نامه از کسیکه می‌شناسم بگیرم و در این سایت عضو شوم،متاسفانه تمام اخبار سوریه و وقایع آن در بالاترین منعکس نمیشه،نیروهای غربی با توانی‌ بیش از جمهوری اسلامی در حال مسلح کردن و آموزش دادن نیروهای مخالف اسد هستند،این رویه غرب است برای به دست گرفتن کلّ خاور میانه،اگر حکومتی با شیوه‌های مسالمت آمیز سرنگون نشود آینده آن کشور چیزی جز فروپاشی نخواهد بود،خواهید دید که فروپاشی سوریه اتفاق خواهد افتاد و کلّ منطقه بخصوص لبنان و اردن و اسرائیل ضرر خند کرد،حتا روزنامه‌های کاملا راست آمریکایی‌ مثل واشنگتن پست از این وقایع می‌نویسند،اما مردم جو گیر ما و سایت بالاترین فکر میکنند سقوط دیکتاتور‌ها به هر طریق حتا با اسلحه و هواپیما‌های غربی خوب است،نگاه کاملا استعمار زده به دنیا در بالاترین

    پاسخحذف