۱۳۹۰ بهمن ۱۹, چهارشنبه

اطلاع رسانی برای راهپیمایی ۲۵ بهمن - در تاکسی

یکی از راه ها و روش های ساده برای اطلاع رسانی در مورد روز 25 بهمن روش صحبت در تاکسی می باشد. اما به دو دلیل بهتر است این کار غیر مستقیم انجام شود.
دلیل اول به خاطر حفظ امنیت و سلامتی خود فرد است و دلیل دوم تأثیر گذاری بیشتر روش غیر مستقیم است. به عنوان مثال وقتی شما در تاکسی در مورد 25 بهمن و این نوع مسایل شروع به صحبت با راننده تاکسی کنید. احتمالاٌ با واکنش منفی راننده تاکسی و حتی برخی از مسافرین مواجه خواهید شد. و این امر طبیعی است چون از یک طرف شما برای آنها قابل اعتماد نیستید، و این عدم اعتماد باعث نگرانی در افراد مقابل شما شده و نتیجه معکوس خواهید گرفت. واز طرف دیگر شما دارید در محل کسب وی حرفهای نامتعارف میزنید.
 در ضمن فراموش نکنید که تأثیر یک القای غیر مستقیم بیشتر از ارشاد مستقیم ویا اطلاع رسانی مستقیم است. شما وقتی افراد را مستقیماٌ به یک کار پر ریسک دعوت می کنید. و یا مستقیماٌٌ کالایی را معرفی می کنید. در فرد احتمال اینکه واکنش معکوس بوجود بیایید بیشتر است. اما وقتی غیر مستقیم اطلاع رسانی کنید و بگذارید که سوالهایی برای خودش بوجود بیایید و خود فرد به دنبال جوابهایش برود نتیجه بهتری خواهید گرفت.
پس اصل اول احتیاط است . اصل دوم القای غیر مستقیم می باشد و اصل سوم ایجاد کنجکاوی در فرد مخاطب شماست. در صورت رعایت این سه اصل شما به هدفتان نزدیک خواهید شد.
اما با یک مثال نمونه ای را بیان میکنم:
شما در تاکسی نشسته اید و گوشی موبایل خود را قبلاٌ روی آلارم یا همان زنگ ساعت تنظیم کرده اید. وقتی صدای موبایلتان در آمد. زنگ یا آهنگ موبایلتان را خاموش نموده، طوری که انگار کسی به شما زنگ زده است، گوشی را نزدیک گوشتان برده و از اینجا به بعد یک مکالمه فرضی را می سازید.
الو سلام چطوری رضا---- داشتم میرفتم خرید ----- نه تو این چند روز سرم شلوغه تا 24 یا 25 بهمن خیلی کار دارم ----- قرارمون بیفوته برای بعد از 25 بهمن بهتر ------ راستی شنیدی 25 بهمن انگار خبرایی هست ---- والا هر جا که میرم یه زمزمه هایی می شنوم -------- اصلا بیا 25 بهمن خیابون آزادی همون جای همیشگی --- خوبه ---- خوب پس ساعت 4 بعد از ظهر منتظرت هستم --- سلام برسون ---- خداحافظ.
این یک مکامه فرضی بود که در واقع کسی در آن سمت خط نبود. شما نیز میتوانید ابتکار به خرج دهید و از این روشها در تاکسی بکار بگیرید. حتی میتوانید دو نفری سوار تاکسی یا اتوبوس شده و شروع به صحبت راجع به 25 بهمن کنید.
رسانه شمایید.

۲ نظر:

  1. لایق هر ملت همان حکومتی است که برایش حکومت میکند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. منظور این جمله خود احمقتی ناشناس، یکم فکر کنی شاید با اون مغز فندقیت فهمیدی، اگه بازم گیچ زدی بیا خودم حالیت می کنم، در ضمن لایق غلط هست، لیاقت اینجا به کار می ره، تقصیری نداری، از بس مزخرفات عربی خوندی اینجوری شدی، اصالت نداری.

      حذف