۱۳۹۱ تیر ۲۸, چهارشنبه

وزیر کشور و وزیر دفاع و عاصف شوکت شوهر خواهر بشار اسد در سوریه کشته شد (ارتش آزاد سوریه اعلام کرد) ـ۰

این خبر به نقل از العربیه میباشد و هنوز از منابع دیگر تایید نشده. تلویزیون سوریه این خبر را تکذیب کرده است. رییس مجلس سوریه نیز مجروح شده است. ماهر اسد برادر بشار اسد نیز در این جمع بوده اما هنوز اطلاعی از وضع وی بدست نیامده است.
 3:55 بعداظهر
لحظاتی پیش تلویزیون سوریه مرگ عاصف شوکت را نیز تایید کرد تا کنون تلویزیون سوریه مرگ عاصف شوکت و وزیر دفاع را تایید نموده و زخمی شدن رییس مجلس سوریه نیز توسط این تلویزیون تایید شده.
4:10
خبرگزاری رویتر گزارش می دهد که هشام بختیار، رئیس دستگاه اطلاعاتی سوریه در حمله انتحاری امروز زخمی شده است
4:15
تلویزیون العربیه اعلام کرد عامل انفجار به مرکز امنیت ملی در دمشق هنوز زنده است و بعد از انجام عملیات انفجاری موفق به فرار شده است. با توجه به این گفته و در صورت صحت این موضوع عملیات انجام شده انتحاری نبوده است
4:20
سرتیپ مناف طلاس از مقامات نظامی نزدیک به بشار اسد که اخیرا از رژیم جدا شد و به پاریس منتقل شد با اشاره به سرکوب مخالفان تاکید کرد ارتش بر خلاف اصول تعریف شده برای آن وارد نبرد شده است.
طلاس در بیانیه کوتاهی که برای خبرگزاری فرانسه فرستاد ، اظهار امیدواری کرد مرحله انتقالی به شکل سازنده صورت گیرد.
در بیانیه آمده است:" امیدوارم مرحله انتقالی به شکل سازنده و با حفظ وحدت و امنیت همراه باشد و آرمان های بر حق ملت گرانقدر سوریه را تامین کند."
او تاکید کرد: " از اینکه ارتش وارد نبردی بر خلاف اصول خود شده خشمگین و دردمند هستم."
4:45
فردی که خود را عضو ارتش آزاد سوریه معرفی کرده، با انتشار ویدئویی در سایت یوتیوب مسئولیت انفجار امروز دمشق را بر عهده گرفته است.
 وی می گوید که این گروه برای انجام حمله به مرکز امنیت ملی سوریه دو ماه اتاق کنترل بحران اسد را تحت نظر داشته است.
4:50
بسام الدادا مشاور سیاسی ارتش آزاد سوریه تاکید کرد نیروهای مخالفان شب گذشته کاروان بشار اسد رئیس جمهور سوریه را مورد هدف قرار دادند. الدادا در گفتگو با العربیه اعلام کرد نیروهای ارتش آزاد نزدیک بود رئیس جمهور سوریه را به قتل برسانند اما به دلیل عدم کنترل احساسات خود نتوانستند عملیات را با موفقیت به پایان برسانند.او گفت بشار اسد هنگام خروج از منزلی در الروضه و در راه قصر ریاست جمهوری مورد هدف قرار گرفت.
4:55
خبرگزاریها گزارش داده اند که صدای پنج انفجار بزرگ از یک پایگاه نظامی در دمشق شنیده شد
4:58
حسن ترکمانی، مشاور ارشد نظامی بشار اسد و وزیر سابق دفاع نیز در انفجار امروز مجروح شده است.
5:05
رویتر گزارش می دهد صدای پنج انفجار در منطقه مهاجرین دمشق، نزدیک پایگاه لشکر چهارم زرهی سوریه به رهبری ماهر اسد، برادر رئیس جمهور، به گوش رسیده است.
5:40
بنابر گزارشهای تأیید نشده، فاروق الشرع، معاون رئیس جمهور سوریه همراه با سیزده افسر از نظام جدا شده و به اردن رفته است. فاروق الشرع پس از فرارعبدالحلیم خدام در سال 2006 از سوی بشار اسد به عنوان معاون رئیس جمهوری بر گزیده شد.
از سوی دیگر برخی گزارش های تایید نشده نشان می در 26 مارس سال گذشته وهمزمان با کشتار مردم درعا توسط نیروهای دولتی فاروق الشرع در اعتراض به این کشتار با ماهراسد فرمانده گارد جمهوری وبرادررئیس جمهوری درگیر شده بود.گفته می شود سرتیپ ماهراسد در جریان جلسه ای برای بر رسی حوادث خونین درعا هنگامی که با اتنقاد شدید فاروق الشرع مواجه شد بسوی او شلیک کرد.
6:05
 خبرگزاریها گزارش می دهند که ژنرال ترکمانی وزیر پیشین دفاع و مشاور نظامی بشار اسد که در حمله امروز مجروح شد، جان سپرده است.
6:20
در بین نیروهای ارتشی در ادلب شکاف ایجاد شده و گروه های زیادی از افراد ارتش با کنار گذاشتن اسلحه هایشان در ادلب محل خدمت خود را ترک کرده اند.
6:25
برخی گزارشهای تایید نشده میگوید که بخشهایی از شهر دمشق از کنترل دولت خارج شده و در اختیار ارتش آزاد سوریه است و ارتش آزاد سوریه اقدام به پخش مستقیم از صحنه های حضور مردم در خیابانهای دمشق می نماید و به گزار تلویزیون شام افراد شبه نظامی بشار اسد معروف به شبیحه به مناطقی از دمشق که از کنترل دولت خارج شده حمله کرده اند تا مجدد کنترل این مناطق را در دست بگیرند
6:37
سبینه منطقه ای در حومه دمشق در اختیار ارتش آزاد سوریه قرار گرفته و عملا نیروهای بشار اسد هیچگونه کنترلی بر این منطقه ندارند همکنون برخی از شبکه های تلویزیونی اقدام به پخش مستقیم تصاویر از این شهر و حضور ارتش آزاد سوریه در این شهر می نمایند.
6:40
درگیری تن به تن در منطقه میدان در شهر دمشق بین ارتش آزاد سوریه و نیروهای بشار اسد به اوج خود رسیده هم اکنون هلیکوبترهای بشار اسد و اقدام به گلوله باران سنگین مناطقی از دمشق میکنند که در اختیار ارتش آزاد سوریه قرار دارد.
7:10
سوالهای بی جواب در مورد انفجار شورای امنیت ملی سوریه:
خبرنگار بی بی سی در دمشق که به محل انفجار امروز رفته که می گوید نشانه ای از انفجار ندیده است. به گفته او، پنجره ای نشکسته و خیابانها باز است. وی می گوید ساکنان خانه های نزدیک دبیرخانه شورای امنیت ملی سوریه صدای انفجار نشنیده اند و آمبولانسی هم در منطقه ندیده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر