۱۳۹۱ خرداد ۱۸, پنجشنبه

جنبش سبز یعنی حاکمیت صندوق رای، یعنی انتخابات آزاد

اینروزها در فضای مجازی بحث در مورد جنبش سبز و حاشیه های آن بالا گرفته است در سایتهای اجتماعی گروه هایی تشکیل شده اند با رنگهایی تازه که معلوم نیست از کجا آمده اند و به کجا میروند، و اصلا آمدنشان بهر چیست؟
عده ای هنوز بحث می کنند که اصلا جنبش سبز هست یا نیست و یا کجاست. عده ای هم از سر دلسوزی جنبش را نقد میکنند. و بعضی عامدانه تخریب می کنند. اما چرا هیچکس به این سوال پاسخ نمی دهد که جنبش سبز چرا بوجود آمد؟ کجا بوجود آمد؟ و حرفش چه بود؟
عادت ندارم به حرف زیادی و بیهوده فقط فراموش نکنیم که جنبش سبز پای صندوق رای بوجود آمد. با شعار رای من کجاست. فراموش نکنیم که جنبش سبز نگفت حکومت ایران چه باید باشد گفت میتوان با آماده سازی یک بستر مناسب همه خواست ملت را از صندوق رای بیرون کشید. جنبش سبز نگفت موسوی حرف آخر را میزند یا رضا پهلوی و یا کروبی و سید علی خامنه ای. جنبش سبز گفت آنکه حرف آخر را میزند شخص نیست رای اکثریت ملت است. رایی که باید در یه پروسه سالم انتخاباتی از صندوقها بیرون کشیده شود.
جنبش سبز چه برانداز باشد چه برنداز نباشد. چه پادشاهی بخواهد و یا سلطنت مشروطه و چه جمهوری خواه باشد یا هر روش دیگر کشور داری را بپسندد یک چیز را شرط اصلی و اصول خود قرار داده انتخابات سالم و آزاد در بستری مناسب.
جنبش سبز زنده است و نخواهد مرد چون که جنبش سبز یعنی حاکمیت صندوق رای، یعنی انتخابات آزاد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر